Onze werkwijze

Wij willen u ontzorgen

U de focus op uw herstel,
wij de focus op uw zaak

Wij willen u ontzorgen, en onzekerheden over uw financiële toekomst voor u wegnemen. We werken dan ook per periode aan een beperkt aantal dossiers, zodat we onze focus op uw zaak kunnen blijven houden. We zijn altijd telefonisch bereikbaar voor vragen, reageren indien mogelijk dezelfde dag nog op mailtjes, en houden u regelmatig op de hoogte van de stand van zaken. Zo kunt u zich focussen op uw herstel, en nemen wij de rest van u over.

Ook belangrijk:
Hoewel wij zoveel mogelijk van u overnemen, vinden we het wel belangrijk dat u op de hoogte blijft en grip houdt op wat er gebeurt: het gaat natuurlijk om u. We kunnen u een kopie sturen van brieven en berichten die wij sturen en ontvangen, stemmen alles met u af, en proberen onduidelijke informatie vol juridische termen zo goed mogelijk uit te leggen.

Hoe verloopt het letselschade proces?

Nadat u contact met ons hebt opgenomen, gaan wij direct voor u aan de slag. We sturen de benodigde documenten toe, zodat u de tijd heeft om alles door te lezen en eventuele om vragen voor te bereiden. Op een later moment lopen we samen door een plan van aanpak heen, om direct onzekerheden uit de lucht te halen. Vanaf dit punt, kunt u de zaken aan ons overlaten.

Het proces ziet er als volgt uit:

1. De aansprakelijkheid vaststellen ›

Onze eerste stap is het vaststellen van de aansprakelijkheid. We doen dit op basis van de informatie die u ons gegeven hebt en ons verdere onderzoek. We gaan hier  hard aan het werk, zodat we de schade zo snel mogelijk kunnen verhalen.

2. De schade vaststellen ›

De volgende stap is het vaststellen van de schade. Een ingewikkelde zaak, omdat schade uit zoveel verschillende onderdelen kan bestaan. Van inkomensderving of loonschade, tot huishoudelijke hulp of smartengeld. We stellen samen met u een duidelijk overzicht van de schade op, en gebruiken ons rekensysteem om inkomensschade direct vast te stellen.

Let op: De schadestaat wordt tijdens de loop van de letselschadezaak vaak meerdere keren bijgewerkt. Wij vragen de aansprakelijke partij -in veel gevallen meerdere keren- om een voorschotbedrag te betalen. Dit zodat u zich tijdens de looptijd van de zaak financieel geen zorgen hoeft te maken.

3. Medisch onderzoek en advies ›

Vervolgens werken we samen met onze medisch adviseurs om de benodigde medische stukken op te vragen. Onze medische adviseurs geven vervolgens advies voor de verdere behandeling van het dossier, en wanneer nodig wordt er een medisch deskundigenbericht geregeld. In dit geval krijgt u een oproep voor een onderzoek door één van de door ons benaderde medische deskundigen. De conclusie uit dit onderzoek wordt vervolgens gebruikt voor uw letselschadedossier.

4. Afronding van de letselschadezaak ›

Wanneer we de letselschadezaak afronden, overleggen we de definitieve schade met u, en volgt er vaak nog een zogenaamde ‘slotbetaling’ of ‘einduitkering’. Deze kunt u gebruiken om eventuele schade in de toekomst te betalen.

Vragen?

Heeft u letselschade opgelopen en zit u met vragen? Laat ons de onzekerheden voor uw wegnemen. Wij weten wat er gedaan moet worden om ervoor te zorgen dat u zelf op juridisch en financieel gebied geen zorgen hoeft te maken.

Laat uw contactgegevens achter via het formulier voor een vrijblijvend intakegesprek. Wij nemen binnen één werkdag contact met u op.

Wij werken landelijk en helpen u graag, waar u ook woont!

Bel mij

Telefoon

Hoofdkantoor

Groningerstraat 94
9401 BN Assen

Postbus 131
9400 AC Assen

Blijf op de hoogte!

Volg ons ook hier:

Nationaal Keurmerk Letselschade | NIVRE